نقد و بررسی بازی Medal of Honor: Warfighter

 و البته ضعف هایی هم در این نسخه مشاهده می شود،که در این مقاله به نقاط ضعف و قوات بازی می پردازیم.


داستان:

در این بازی،داستان جذابی وجود ندارد و بیشتر الگو برداری از بازی Ghost Recon Future Soldier است.در این نسخه،نیرو های آمریکایی می خواهند گروه های تروریستی را از بین ببرند.ولی با این تفاوت که این بار محل وقوع این جریانات در فیلیپین است.
در ابتدا بازی شما در نقش فردی نظامی با نام مستعار Preacher و همراه دوستتان Mother (نام مستعار که در بازی به کار رفته است)در کشتی هستید.شما بمبی را در پشت کامیونی درون کشتی کار می گذارید،ولی انفجار آن مهیب تر از آن است که فکر می کنید.و این انفجار باعث خراب شدن برجک ها و اجزای درون کشتی می شود.با تحقیقات مشخص می شود،این گروه تروریستی درحال جمع آوری مواد منفجره ای به نام PETN هست.که شما از این به بعد وظیفه پیدا کردن فروشنده این گروه،و بدست اوردن اطلاعاتی درباره ی فعالیت های این گروه هستید.
یکی از نقاط ضعف بازی،پرداختن به مشکلات خانوادگی Preacher است.سازندگان به این نکته توجه نکردن که در یک بازی اکشن شوتر نباید این موضوعات را همراه داستان بازی مطرح کنند.همچنین روایت داستان بازی از تاثیر گذاری کمی برخوردا است و بیشتر اوقات خسته کننده و تکراری می شود.
در کل،داستان این بازی،از جذابیت و نوآوری کمی برخوردار است.و با وجود اشکالات زیادی که دارد،به خوبی نتوانسته است نظر کاربران را جلب کند،و تاثیر گذار باشد.


گیم پلی:

گیم پلی این نسخه پیشرفت های اندکی نسبت به نسخه های قبلی کرده است.گیم پلی این بازی تنها 8 الی 10 ساعت از وقت را،به خود اختصاص می دهد.ولی متاسفانه،در گیم پلی این بازی،به جز چند مورد،بیشتر تقلید از سری بازی های Call of Duty و BattleField است و نوآوری زیادی در آن بکار نرفته است.
ولی با این وجود،گیم پلی زیبایی دارد و جنگ را به خوبی شبیه سازی کرده است.اسلحه های بکار رفته در بازی بیشتر تکراری است و کمتر با اسلحه های جدیدی رو برو هستیم.به طور مثال:در بازی اسلحه ی LMG (رگبار) وجود ندارد.ولی در هر نوع اسلحه،نوع تیر،دوربین و... با هم تفاوت دارد که این مورد بر جذابیت گیم پلی افزوده است.
در هنگام شکستن در برای ورود،تقلید از بازیGhost Recon Future Soldier شده است و تفاوت زیادی با آن ندارد.
کاور گیری نیز در بازی هوشمندانه است و نیازی به زدن دکمه ای ندارد و شما،خودتان می توانید از محیط مناسبی برای کاور گیری استفاده کنید.همچنین محیط کاور گیری،بر حسب قطر و مقاوت،میزان آسیب پذیری متفاوتی دارد.بطوریکه محیط های چوبی،تیر از آن عبور می کند و محیط های بتونی و سنگی،تیر از آنها عبور نمی کند.محیط کاور گیری،بر اثر عواملی چون،گلوله،انفجار و... تخریب می شود،که این عامل باعث افزایش طبیعی بودن بازی شده است.
هوش مصنوعی بازی نیز به طور چشمگیری افزایش یافته،و یاران شما و یا حتی دشمن،حرکات زیرکانه و هوشمندانه ای دارند که این عامل هم بر دشواری و هم طبیعی بودن بازی افزوده.
در این بازی،در چندین مرحله،شما وظیفه کنترل اتومبیلی را دارید.این سبک در بازیها جدید است و کمتر بازی،کنترل وسایل نقلیه را با گم پلی جنگی آن در می آمیزد.همچنین در چند جای دیگر،شما در پشت رگباری در هلی کوپتر هستید،و در جایی دیگر نیز،شما وظیفه کنترل قایقی را دارید.
به طور کل،گیم پلی این نسخه در جنگ هایش،نوآوری کمی داشته ولی با این وجود با جذابیت و طبیعی بودن بازی،مورد قبول است.


 

گرافیک:

گرافیک این بازی،از یکی از قدرتمند ترین موتور های گرافیکی یعنی FrostBite 2 ساخته شده است،که امروزه در EA خیلی کاربرد دارد.
طراحی بافت محیط در این بازی طبیعی و بدون مشکل است،و در بازی،شما احساس می کنید،در یک محیط وقعی هستید.
طراحی کاراکتر های بازی نیز بسیار قوی کار شده است و متناسب با اخلاق فرد است و همچنین جزئیات زیادی در صورت آنها نمایش داده شده.طراحی لباس ها نیز در بازی زیبا و هوشمندانه است و به صورت طبیعی کار شده است.
سایه ها،در بازی با اندکی صعف بکار رفتند.به طور مثال:در برخی جاها شاهد تیکه تیکه شدن سایه،پخش شدن سایه، و همچنین لبه دار شدن سایه در صورت افراد و اشیا هستیم.
در هنگام شلیک گلوله و یا انفجار،آتشی که حاصل از آن است،با گرافیک و وضوح خوبی بکار رفته است و محیط جنگ واقعی را به خوبی شبیه سازی کرده است.
فیزیک بازی نیز،به خوبی کار شده است و برخورد،ساییدگی و... به صورت عالی در بازی شبیه سازی شده است و کمتر با باگ در این مواقع رو برو هستیم.
به طور کلی،گرافیک و کیفیت این نسخه با پیشرفت هایی که داشته،و با اینکه جزییات زیادی که در خود داراست،مورد قبول است.


نور پردازی:

نورپردازی این بازی نیز متناسب با نوع محیط و زمان بازی است و در این نسخه بسیار هوشمندانه بکار رفته است.نور پردازی این بازی،تنها مشکلی که دارد،عدم تغییر نور در هنگام جابجایی از جای پر نور به کم پرنور است.
نور هنگام شلیک گلوله نیز،متناسب با نوع تیر و اسلحه است و سازندگان به این نکته توجه کردند.
به طور کل،نورپردازی این بازی می توانست خیلی بهتر باشد و جزئیات زیادتری را در خود داشته باشد ولی تاحدودی نظر کاربران را به خود جلب کرده است.


 

موسیقی و صدا گذاری:

موسیقی این بازی،متناظر با محیط است و به صورت عالی و در برخی جاها هیجانی،کار شده است.صداگذاری در این بازی نیز بدون اشکال است؛صدای انفجار،تیر اندازی،سُر خوردن روی زمین،راه رفتن و... طبیعی است.
در این نسخه در صدا گذاری و موسیقی آن،اشکالی نیست و در این بازی به صورت تاثیر گذار کار شده است.



در کل،این بازی با وجود نقص ها و اشکالاتی که دارد،می تواند سرگرم کننده باشد.ولی کم بودن داستان بازی و زود تمام شدن آن،از زیبایی بازی کاسته است ولی با این وجود،این بازی از جذابیت به خصوصی بر خوردار است.اشکالاتی که در این نسخه است،از شبیه سازی ها و تقلید نادرست سازندگان،از سری بازی های دیگر است.ولی ما امیدواریم در نسخه های بعدی این سری بازی دلنشین،این اشکالات رفع شود و بر نوآوری بازی افزوده شود.

امتیازات:

داستان:6.5
گرافیک: 9.5
گیم پلی: 8
جذابیت: 8.5
نوآوری: 6.5
نورپردازی: 9
موسیقی و صداگذاری: 10

کل:8


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 18 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط a.roonama

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 33
بازدید کل : 17621
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

كد ماوس